Un pueblo de expertos

Aquesta setmana el blog torna a anar d’un poble, continuant amb la tema de la setmana passada. En aquest cas es tracta de Sietes, un poble rural d’Astúries d’aproximadament 40 habitants; poble on s’ha realitzat el llançament a Espanya del nou sistema operatiu de Microsoft, el Windows 7. Aquesta campanya, titulada "un pueblo de expertos", ha suposat una gran promoció pel poble i ha aconseguit involucrar a tots els seus habitants (gent de totes les edats), per convertir-los en “experts” de la informàtica.

Es va escollir aquest poble pel seu nom, però també perquè és l’escenari perfecte per demostrar les facilitats que presenta el nou sistema operatiu de Windows, sobretot a persones que no han tingut mai contacte amb les noves tecnologies.

La campanya es basa en un canvi estètic de les cases del poble, que es van pintar amb els colors de la marca Microsoft (blau, groc, vermell i verd). A més a més es va ensenyar a fer servir el sistema operatiu a les persones del poble i a 30 persones més sense experiència en informàtica. A més a més Telefònica ha posat els mitjans necessaris per dotar a Sietes de banda ampla, fet que ha fet que el poble “nasqués” tecnològicament.

La setmana passada vaig parlar de Miravete de la Sierra gràcies a la campanya interactiva que va fer l’agència de publicitat Shackleton. Aquesta crec que és la diferència més important entre ambdues campanyes publicitàries, la interactivitat i la resposta dels receptors.

Ambdues parteixen d’un poble petit, de caire rural, bàsicament amb gent gran (en el cas de Miravete només avis), que sembla que ha de ser l’oposat de les noves tecnologies i d’Internet. Per tant, en les dues campanyes es parteix de la “teoria del menys interessant” amb la intenció que això inciti als usuaris a visualitzar la campanya. En el cas de Miravete així és, sobretot per la interactivitat de la seva web, mentre que en el cas de Sietes, les visualitzacions han estat molt menors que el que s’esperava.

D’entrada l’objectiu de la campanya és diferent, la de Miravete busca donar a conèixer el poble i alhora donar a conèixer l’agència, mentre que l’objectiu de la campanya de Windows 7 és donar a conèixer un producte i la seva característica més important, la seva fàcil utilització.

La campanya de Windows es una campanya informativa que no fa gaire ús de la interactivitat; es mostren vídeos on la gent del poble explica l’experiència viscuda. A la campanya de Miravete, en canvi, la interactivitat és la clau del seu èxit. L’usuari se sent partícip de la campanya i pot fer una visita guiada del poble que ell mateix dirigeix, o presentar-se a un concurs online, a més de comprar merchandising de la campanya, fer donatius o reservar una habitació a la casa rural del poble.

Us proposo que mireu les dues pàgines web corresponents (la de Miravete i la de Sietes), al peu de la pàgina, i digueu a quin poble preferiríeu anar. Jo, sens dubte, al pueblo en el que nunca pasa nada!

Us proposo que visiteu el blog encincminuts, on també hi ha un post relacionat amb el Windows 7. En ell es tracta també la rivalitat entre Windows i Mac, arran de la campanya Sietes de Windows.

No hay comentarios:

Publicar un comentario